دو فصلنامه توسعه برنامه درسی به صاحب امتیازی دانشگاه مازندران و دارای مجوز به شماره 87897 از هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نشریه پژوهشی در حوزه برنامه درسی و موضوعات میان رشته ای می باشد که با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در قالب تفاهم نامه همکاری منتشر می شود.

 جهت آماده سازی مقاله راهنمای نویسندگان را مطالعه و بر آن اساس تنظیم نمایید. بدیهی است، مجله از پذیرفتن مقالاتی که خارج از این ساختار باشد معذور می باشد.

  •  مراحل داوری و پذیرش مقاله در قسمت فرایند پذیرش مقالات شرح داده شده‌است
  • حقوق معنوی: کلیه حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده است
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.
  • شیوه انتشار: الکترونیکی
  • توالی انتشار: دو فصلنامه
  • نحوه دسترسی: رایگان و آزاد به مقالات
  • متوسط زمان داوری مقالات: 6 هفته
  • کشور محل انتشار: ایران
  • حوزه فعالیت تخصصی: همه مباحث مؤثر و مرتبط با حوزه آخرین پژوهش ­های بنیادی، کاربردی و توسعه ­ای مرتبط با برنامه درسی
  • نوع داوری: فرایند داوری تخصصی به‌صورت داوری بسته و دوسو ناشناس و حداقل دو داور و یک داور تطبیقی
  • بازه زمانی بررسی اولیه: یک هفته کاری
  • ایمیل نشریه:dc@umz.ac.ir
مدل یابی روابط ساختاری میان سبک‌ تفکّر معلم ها با سبک یادگیری دانش آموزان در دوره اول متوسطه شهرستان بهبهان

صفحه 1-17

صدیقه شادی؛ جعفر جهانی؛ رحمت اله مرزوقی


واکاوری حس تعلق به مدرسه در دوران پساکرونا-مورد مطالعه: دوره دوم ابتدایی

صفحه 18-35

مهدی محمدی؛ رضا ناصری جهرمی؛ سولماز خادمی؛ مرضیه مسگرپور؛ پرستو نبیی


تاثیر یادگیری معکوس بر تفکر خلاق دانش آموزان پسر پایه پنجم دوره ابتدایی

صفحه 36-51

رضا فضلعلی زاده


تأثیر آموزش به شیوه کلاس درس معکوس بر عملکرد تحصیلی و نگرش نسبت به درس علوم در دانش ‏آموزان پایه ششم

صفحه 52-69

علی اصغر محمدی؛ محسن حاجی تبار؛ میمنت عابدینی بلترک


شناسایی سیاست های لازم برای تدوین برنامه های درسی اشتغال پذیر

صفحه 70-80

پرنیان تقی پور حویزی


واکاوی شایستگی های اشتغال پذیری در برنامه درسی تلفیقی استیم

صفحه 106-124

فاطمه اکرمی؛ جواد حاتمی


نقش قدردانی دانش‌آموزان بر رضایت از تدریس معلمان: با تأکید بر نقش میانجی خودکارآمدی

مجتبی تجری؛ مصطفی عزیزی


بررسی میزان انطباق‌پذیری مؤلفه‌های دموکراسی کتاب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی با واقعیت‌های اجتماعی

داود طهماسب زاده شیخلار؛ امیرحسین حسین زاده


ابر واژگان

نشریات مرتبط